Aquí
estoy és un videorecital que utilitza com a punt de partida poemes del llibre
Haz lo que te digo de Miriam Reyes: un recorregut ple d’interrogacions
pels diferents estadis comunicatius d’una relació amorosa. L’audiovisual esdevé
una reescriptura dels poemes que entra en relació directa amb el cos i la veu
en escena. A l'obra, allò de què es parla fluctua dins i fora de
la pantalla.
Crèdits de l'espectacle: Text, veu i vídeo: Miriam
Reyes Música: Diversos autors
Miriam
Reyes. Poetessa i videocreadora. Ha publicat els llibres de poesia:
Espejo negro (DVD, 2001), Bella durmiente (Hiperión, 2005), Desalojos
(Hiperión, 2008) i Haz lo que te digo (Bartleby, 2015). Des de l’any
2001 experimenta amb l'escriptura audiovisual i el recital multimèdia. Amb els
seus videorecitals ha participat en festivals de poesia, polipoesia, spoken word
i arts escèniques com ara Yuxtaposiciones, Palabra y Música, BAD Bilbao o Cosmopoética.
Així mateix, ha presentat el seu treball a festivals de l’Argentina, Mèxic, Àustria,
Portugal, la Xina i el Marroc.
Fèlix
Vinyals A
COR OBERT . Instal·lació interactiva biotrònica
Quan
diem que parlem “amb el cor a la mà”, o que parlem “des del fons del cor”, podríem
mentir. O ens podríem autoenganyar, esforçant-nos per pensar una cosa que no és
el que autènticament ens passa al cor, el que sentim de debò. I és que el domini
de la paraula ens permet mostrar als altres la nostra ànima, però també
ens permet amagar-la. Les
bombetes de la instal·lació, en canvi, són la projecció real del que diu
el nostre cor. S’encenen i s’apaguen al ritme dels nostres batecs. S’acceleren
i s’alenteixen segons les nostres autèntiques vivències internes. Són els nostres
cors… oberts!
L'obra
consisteix en una sèrie de bombetes que cauen del sostre o d'uns fils que
les aguanten en cas que sigui un exterior. Aquestes bombetes s'engeguen i s'apaguen
al ritme del cor de la gent que s'hi connecta. L'obra fa que quan la gent la prova
comenci a parlar entre ella, encara que no es coneguin. Quan la proven es sorprenen
i els agrada comentar l'experiència amb l'altre que també ho està
provant. L'obra invita a sociabilitzar-se.
Fèlix
Vinyals va néixer a Barcelona el 1986. És Enginyer Electrònic
(UPC), Enginyer Biomèdic (UB) i professor d’Art Digital. Forma part de l’Associació
d'Artistes Visuals de Catalunya (AAVC) i del col·lectiu d’artistes “OXYGEN” del
Kinetica-Museum http://www.kinetica-museum.org
del Regne Unit.
Treballa
en “Art Biotrònic”, resultat de la interacció de les constants vitals del
cos humà amb l’electrònica, on es vol explorar la vinculació entre societat, tecnologia
i el cos humà.
És
el director i docent del postgrau “Arduino: via lliure a la teva creativitat tecnològica”
de la UPC. Dóna seminaris i tallers sobre Art Digital, Interacció amb l’Entorn,
Hacking Musical i altres temes a Barcelona i puntualment a universitats del Regne
Unit. També treballa d’enginyer a l’Institut Català de Recerca de l’Aigua, al
Parc Científic i Tecnològic de Girona.
Ha
exposat les seves obres a diversos festivals: a “L’Estrany: festival de música
electrònica insòlita”; al centre de producció i recerca d’arts visuals “Hangar.org”
de Barcelona; al “Fields Art Festival” de l’Empordà;a la mostra d’art “StripArt”
de Barcelona, entre d’altres. La seva obra ha aparegut en mitjans de comunicació
com el programa “Siglo XXI” de Radio3 i ha sigut ponent al “1st International
Workshop on Brain-Computer Music Interfacing” a la universitat de Plymouth (UK),
i al “Transmission Symposium: Strategies for Brainwave Interpretation in the Arts
de la universitat de Bournemouth (UK).
UN
CICLE COSIT AMB EL FIL CONDUCTOR DE L'EXPRESSIÓ DIGITALITZADA, PREOCUPAT
PER MOSTRAR LES INTERFÍCIES DELS CREADORS DEL MOMENT. INTERACTIVITAT ARTÍSTICA,
MANIPULACIÓ SONORA, ANÀLISI PERIODÍSTICA, CINEMA DIGITAL,
FUNGIBILITAT POÈTICA, DISSENY LITERARI. AMB L'EXIGÈNCIA IMPERATIVA
DE TROBAR CAMINS D'EXPRESSIÓ QUE DESGASTIN QUALSEVOL ESTABILITAT.